K nástupu na pobyt je třeba prokázat negativní test, očkování nebo prodělání covidu. Sledujte aktuální podmínky pobytů v lázních.

Denní rutina aneb zorganizujte si svůj život

Tipy pro organizaci času a produktivní výkon

Většina z nás má během týdne spousty povinností a ne vždy se nám povede všechny splnit. Pak jsou tu také případy, kdy vše dokončíme, nicméně s následky psychické únavy až vyčerpání. Takovým způsobem však nedokážeme fungovat dlouho a přesně pro takové případy je tu tento článek.

Naučte se být organizovaní a důslední. Umět si své úkoly naplánovat takovým způsobem, aby dávaly smysl a byly efektivní, není jen tak. Pojďme se tedy podívat na pár základních tipů pro správnou organizaci času.

Sepište si své povinnosti

Sesumírovat si všechny činnosti na jedno místo je základ všeho. Pokud nevíte, s čím pracujete, nepohnete se z místa. Jednoduše si sedněte, vezměte si papír a tužku a postupně si sepište jednotlivé úkoly a povinnosti, které chcete za daný časový úsek splnit. Můžete plánovat každý den nebo si udělat plán na týden, měsíc i více dopředu a během dalších dnů ho doplňovat a zdokonalovat. Záleží, co vyhovuje vám. Důležité je zůstat důsledný a každý další úkol, který se objeví, poctivě zapsat.

Vytvořte si timeline

Dalším krokem je vytvoření časového plánu, do kterého rozvrhnete všechny body ze seznamu. Dejte úkolům řád a smysl. Povinnosti, které vás nejvíce zatěžují či otravují, neodkládejte na později. Naopak je udělejte první, ať si je můžete s radostí odškrtnout, a být tak motivovaní do celého dne. To samé by mělo platit pro věci, které zaberou do 2 minut času. Lidé mají tendenci takové úkoly odkládat. Nakonec se akorát kupí a je pravděpodobné, že na ně zapomenete, nebo je neuděláte záměrně. I zde tedy platí, čím dřív, tím líp. Není totiž nic lepšího, než si odškrtnout další splněný úkol. Představte si své odpoledne s vyškrtaným seznamem a myšlenkou, že jsou před vámi už jen ty ‚‚zábavné‘‘ povinnosti. Díky těmto návykům pak můžete jednoduše pracovat na svých cílech.

Spěte pravidelně

Také v oblasti spánku bychom měli mít řád. Pokud chodíte spát každý den v jinou hodinu nebo si jdete lehnout až v pozdních večerních hodinách, ne-li déle, nemůžete přes den fungovat naplno. Tělo potřebuje dostatek spánku a nejlépe v pravidelných intervalech. Spočítejte si, kolik průměrně za týden přes noc naspíte hodin, a posuďte sami, zda je to dostatečné. Doba spánku by měla být dělitelná nejlépe 1,5 hodinou, a to kvůli spánkovým cyklům, kterými náš mozek prochází. Ne pro každého je jednoduché tuto pravidelnost dodržovat, ale věřte nebo ne, na vaši produktivitu a energii to má neuvěřitelný dopad. Určete si tedy čas odchodu do postele podle času vstávání a zkuste tento model dodržovat. Uvidíte, že po pár dnech či týdnech to pro vás už nebude problém. Tělo si na tento režim rádo zvykne.

Dejte prostor pohybu

Pracovat od rána do večera se sice může zdát jako podstata produktivity, není to však pravda. Váš mozek se dokáže soustředit pouze po určitou dobu a aby mohl fungovat naplno, potřebuje pauzy. Zapomeňte však na sociální sítě nebo televizi. Nejlépe je vyplníte jakýmkoliv druhem pohybu. Procházka, běh, ale i pouhé protažení dokážou zázraky. Nebojte se přes den udělat přestávku, zvednou se ze židle a jít se hýbat. Záleží samozřejmě, co vám okolnosti dovolí, ale pokud tu možnost máte, neváhejte ani minutu. Výběr je nekonečný a krátkou procházku a protažení jednou za den zvládne každý. Pokud vám párkrát za týden vyjde i další druh sportu, tím lépe. Výsledkem nebude pouze dobrý pocit po těle, ale i bystřejší vnímání a daleko větší produktivita při práci.

Vyživujte tělo

Pokud chcete být plní energie, musíte své tělo podpořit i zevnitř. Dostatek spánku a pohybu tak doplňuje třetí aspekt, a tím je strava. Pokud se budete od rána do večera ládovat fast foodem a sladkým, vaše tělo vám to dozajista oplatí. I jídlo se dá naplánovat a připravit tak, aby vám nezabíralo zbytečné množství času, a přitom vám dodalo to, co potřebujete. Nemusíte vymýšlet zbytečně složité recepty, přeci v jednoduchosti je krása. Do svých plánu zahrňte přípravu jídla a klidně i čas konzumace. Pokud budete vždy připraveni, nehrozí, že byste sáhli po nezdravé stravě.

Počítejte s narušením

Čas od času se může něco pokazit a narušit vaše plány. To je život a s tím se musí počítat. Nekončí tím však svět. Pokud se něco podobného stane, zachovejte chladnou hlavu a popřemýšlejte, jak váš plán upravit. Určete si priority, odsuňte méně důležité věci a rozhodně se nestresujte, pokud vše nestihnete podle seznamu.

Všeho s mírou

Mít plán je fajn, nesmíme se však k němu zcela upínat. Ve všem je třeba dodržovat balanc, a tak i v tomto případě si pamatujte, že věcem, které ovlivnit můžeme, dávejme význam a pracujme s nimi. Věci, které neovlivníme, hoďme za hlavu a soustřeďme se na to podstatné. Váš denní harmonogram je pouze průvodcem a motivací, není to dogma. Nicméně se nebojte tyto tipy vyzkoušet v praxi a uvidíte, že dobrý pocit ze sebe samého bude jen třešničkou na dortu veškerých benefitů.