Jaký je nyní svět za zavřenými dveřmi hotelů? - 1. díl

Přinášíme vám příběhy hoteliérů v této nelehké době.

Všichni se v současné chvíli potýkáme se situací, která je bezesporu nová. Cestování je omezené, hotely z většiny zavřené a v lázních se nachází jen pár hostů na léčebném pobytu. Jak to vypadá za dveřmi hotelů? Na co se ubytovací zařízení připravují a co vás čeká po znovuotevření? 

Podívejte se spolu s námi na tuto netradiční dobu očima hoteliérů. Jako první vám přinášíme rozhovor se zástupcem hned několik ubytovacích zařízení BELLEVUE HOTELS - Bellevue hotelu Český Krumlov, Boutique hotelu Villa Beatika a Bellevue hotelu Benešov.

Jak vypadá náplň práce hoteliéra v současné době?

Naši práci v současné době ovlivňují neustálé změny, na které musíme reagovat a přizpůsobovat se vládním nařízením. Obzvláště s ohledem na to, že některé naše hotely jsou stále otevřené pro hosty na služebních cestách. Naší prioritou je dodržování všech hygienických nařízení a zdraví našich hostů. Mezi naše procesy nově patří např. i pravidelné ozónování všech prostor.

Aktuální situace nás donutila zamyslet se nad efektivností, trendy a především požadavky našich zákazníků. Definovat si naši cílovou skupinu a očekávání našich hostů. Aktuálně se zabýváme zjednodušením práce, digitalizací a celkovou atraktivitou nabízených služeb.

Jak v současné době fungují Vaši zaměstnanci?

Bohužel jsme museli od počátku pandemie opakovaně řešit existenční problémy spojené s financováním běžného provozu a náklady nekrytými očekávanými tržbami. To vedlo k zavedení radikálních úsporných opatření, které měly v konečném důsledku i negativní dopad na hotelové zaměstnance i vedení hotelů. Někteří kolegové tak dobrovolně odešli do jiných oborů z důvodu nejistoty v cestovním ruchu, která stále přetrvává, s některými byla bohužel ukončena spolupráce. 

Od počátku pandemie došlo k omezení vzájemných kontaktů. Kdo může, pracuje z domova. Nedílnou součástí naší práce se staly online video meetingy a porady. Hotelový provoz se však těžko řídí zcela online a na dálku. Proto napřímo pracujeme v „mikro týmech“, které se, ač minimálně, navzájem potkávají. Dbáme také na nošení roušek/respirátorů a antigenní testování na pracovišti, které jsme zavedli již v loňském roce před vládním nařízením.

Připravujete se na znovuotevření, i když zatím není známé toto datum, či tomu necháváte volný průběh? Pokud ano, jak?

Nyní jsme ve fázi, kdy k nám do týmu přicházejí noví zkušení kolegové, kteří mají nezaslepený pohled na naše provozy. Pomáhají nám s přípravou na novou sezónu a s inovacemi.

Na co se mohou klienti těšit po znovuotevření hotelu/lázní? Chystáte nějaké novinky?

Velkou novinkou bude možnost plně bezkontaktního odbavení. Vyřídíte tak vše rychle, jednoduše a online už před příjezdem. Stejně tak vše potřebné během pobytu, odjezdu i po opuštění hotelu. Objednáte si tak například roomservis, požádáte recepci o doplnění minibaru, nebo se dozvíte, jaké polední menu je v hotelové restauraci. První fází je zprovoznění aplikace AeroGuest, kterou budeme jako první v České republice využívat. Druhou fází bude zakoupení nových zámkových systémů, díky kterým si odemknete svůj pokoj jednoduše za pomoci mobilního telefonu. Mobilní telefon vám tak zpřístupní doslova celý hotel, stejně jako veškerý nabízený servis. Ti, co preferují osobní kontakt, vyřídí samozřejmě vše na recepci jako doposud.

Co hosté možná ocení nejvíce, je plán na plné klimatizování všech pokojů a také rekonstrukce SPA & Wellness v hotelech Bellevue Český Krumlov a Bellevue Benešov. Nově plánujeme vybudování malého zahradního wellness s jedinečným výhledem v naší méně známé českokrumlovské perle Villa Beatika. Nicméně k těmto nákladnějším realizacím dojde později, než se plánovalo, v důsledku aktuální situace.

Chystáme také novinky a doplňkové služby, ať už zdarma nebo za menší příplatek, které zpříjemní pobyt u nás a hostům pomůžou poznat krásné okolí našich hotelů. Již brzy vše zveřejníme na našem webu a sociálních sítích.

Čas bez hostů využíváme samozřejmě i na opravy, renovace všeho druhu, výměnu některého hotelového zařízení a inventáře. Náš technický tým pracuje každý den na 100 % a dělá maximum pro to, aby vše bylo funkční a jako nové. 

S velkou radostí již můžu říct, a věřím, že tím mnohým našim věrným hostům uděláme radost, že pracujeme na znovuotevření našich restaurací. Připravujeme nové koncepty a vše potřebné pro provoz.

Aktuálním tématem i je dynamická cenotvorba, díky které si některé pobyty a balíčky bude možné zakoupit za opravdu zajímavé ceny. Také připravujeme možnost zakoupení online voucheru, kterým můžete potěšit své blízké a věnovat ho například jako dárek. 

Chtěl byste k tomuto tématu něco dodat?

Upřímně se těším, až naše hotely budou opět plné hostů a my budeme moci dělat svou práci naplno.

Tým Spa.cz děkuje za rozhovor i přes tuto nepříznivou situaci a přeje hodně sil do příštích dnů!