Tipy na jarní detox

Co jíst a co dělat pro očistu těla po zimě?

Blíží se jaro, ideální doba začít odhazovat přebytečná kila, která nás v zimě hřála. A i když nemáme kila navíc, je to skvělé období pro očistu (detoxikaci) těla. Vyhneme se tak jarní únavě, kdy je naše tělo vyčerpané po náročné zimě. Často nás trápí různá onemocnění, nachlazení a máme trávicí potíže. To všechno zmizí po jarním detoxu. Doplníme vitamíny a nastartujeme tělo. Detoxikačních metod je opravdu hodně. Od různých přísných hladovek, zázračných čajů a doplňků stravy až po střevní klystýry. Jmenované metody jsou ale ty drsnější a určitě ne pro každého. Také musí probíhat pod odborným dohledem. Jarní detox by měl být spíše o změně, měl by být příjemný, aby nastartoval správným směrem naše tělo i mysl.

Jak začít?

V první řadě je důležitá motivace a pevná vůle. Jestliže chcete s očistou začít, sedněte si a sepište důvody, proč to chcete udělat a co se potom změní, jak se budete cítit. Věřte, že Vám to pomůže dodržet stanovený očistný režim. Můžete si papír s důvody i pocity pověsit na lednici, abyste to měli pořád na očích.

Potom si zvolte, kdy chcete začít a jak dlouho bude jarní detox probíhat. Vyberte si čas, kdy Vás nečekají žádné společenské akce, stresové situace nebo fyzicky náročné práce. Doba očisty může být jakkoliv dlouhá, minimálně alespoň týden.

Základem je strava

Během jarního detoxu je nutné vynechat smažená jídla, uzeniny, alkohol, kofein, cukr a bílou mouku. Sůl se snažte nahrazovat co nejvíce bylinkami, citronovou šťávou a kořením. Skvělé koření pro detox je zázvor, česnek, kurkuma, koriandr, římský kmín, pepř a skořice. Pokud to zvládnete, vynechte během očisty i maso a mléčné výrobky. Možná si teď říkáte, co vlastně můžu jíst? Je toho celkem dost, jezte hodně ovoce, zeleniny, celozrnných obilovin, luštěnin, semínek, klíčků a pijte čerstvé šťávy. Do jídelníčku zařaďte také hodně listové zeleniny (hlávkový salát, kadeřávek, růžičková kapusta, zelí apod.), protože se jedná o bohatý zdroj vitamínů, minerálních látek a navíc z těla odstraňuje přebytečnou vodu, osvěžuje a přináší vitalitu. Na pročištění jater pijte čaj z ostropestřce mariánského, pampeliškový čaj a jezte červenou řepu i petržel. Výborným doplňkem stravy jsou mořské řasy, které dokážou měnit toxické kovy v těle na soli. Ty jsou pak lépe odbouratelné. Navíc řasy mají vysoký podíl minerálů, vitamínů a proteinů. Učte se jíst vědomě, pomalu a pořádně žvýkejte. Dodržujte pitný režim a snažte se vypít 2 – 2,5 l neperlivé vody nebo bylinkových čajů. A co když přijde na nějaké to nezdravé pokušení? Nedopusťte to, jezte pravidelně a často, abyste neměli hlad a chutě. Mějte u sebe vždy kousky zeleniny, ovoce, celozrnné pečivo, semínka, ořechy a nahraďte tím nezdravé mlsání.

Kyslík, pohyb i odpočinek

Pokud chceme tělo očistit, musí nám správně fungovat celý organismus, a to do poslední buňky. K tomu je potřeba dostatečné množství kyslíku. V dnešní uspěchané době je často lidské dýchání velmi mělké. Proto si udělejte několikrát za den čas a myslete na svůj dech. Dýchejte hluboce, nafoukněte břicho a představujte si, jak se kyslík rozlévá po celém těle. Tak dostanete kyslík ke všem tkáním i buňkám, ty začnou pracovat naplno a odstraní ze sebe nepotřebné i toxické látky.

Další důležitou součástí jarní očisty je pohyb. Venku začíná být krásné slunečné počasí, všechno se probouzí. Perfektní čas na procházky, projížďky na kole či koloběžce a pro odvážnější se určitě nabízí i běh. Záleží na Vás.

Neposledně nezapomínejte na dostatečný spánek i odpočinek. Zkuste si denně třeba pár minut zameditovat a udělat si pořádek také ve své mysli. Když očista tak se vším všudy. Zajděte si během detoxu na masáž nebo do sauny, díky tomu podpoříte tělo v očistě. A zkusit můžete i otužování. Studená ranní sprcha nastartuje Vás i Váš metabolismus.

Vnější očista

A nakonec se hodí očistit i Vaší vnější schránku. Pokožku ošetřujte peelingem, obličeji dopřejte masku nebo si ji dejte i na vlasy. Zajděte si do kosmetického salónu.

Rozmazlujte se péči o sebe sama a hlavně, mějte se rádi!